Ginecomastie steroizi

Last updated on:
Written by Dr. Matei Alexandru

Cauzele care pot duce la cresterea anormala a sanilor la barbati sunt foarte diverse, iar o situatie cu care se confrunta chiar si barbatii sportivi este ginecomastia cauzata de steroizi. De la schimbari hormonale, la acumulare de gasime, diferite afectiuni medicale si pana la efecte secundare ale unor alimente, toate pot duce la o crestere a sanilor la barbati.
Chiar si cei care au mare grija la alimentatia si de corpul lor pot ajunge sa se confrunte cu o astfel de situatie, care adesea este provocata de administrarea – fie necontrolata, fie in exces – a steroizilor anabolizanti.

Cine poate suferi de ginecomastie cauzata de steroizi?

Principalele categorii de barbati care pot ajunge sa se confrunte cu ginecomastie din cauza steroizilor sunt cei pasionati de sport si care doresc o conturare rapida si evidenta a corpului si muschilor, in mod special.
Din aceasta categorie fac parte, in primul rand, culturistii. Modul in care este conturat corpul acestora si evidentierea muschilor sunt aspecte foarte importante pentru cei care fie practica acest sport, fie au adoptat culturismul ca stil de viata. De aceea, utilizarea de steroizi, despre care se stie ca ajuta la obtinerea acestor rezultate, poate duce la o crestere anormala si deloc placuta a sanilor la barbati. Conform studiilor, aproximativ 90% dintre cei care folosesc steroizi au ajuns intr-o astfel de situatie.
Sportivii de performanta sau cei care sunt foarte pasionati de sport/ fitness sunt o alta categorie de barbati care ajung sa se confrunte cu ginecomastie din cauza steroizilor.
Cum aceste substante ajuta la cresterea rapida a masei musculare, folosirea lor in timpul antrenamentelor fizice este o practica des intalnita in randul celor pasionati de practicarea sportului. Numai ca administrarea acestora fara o informare corecta referitor la efectele adverse, la modul in care ar trebui luate acestea sau administrarea dupa retete care nu au nicio baza stiintifica, pot determina aparitia unor afectiuni dintre cele mai neplacute, iar ginecomastia este numai una dintre acestea.

Cum poate fie evitata sau prevenit ginecomastia cauzata de steroizi?

Un raspuns foarte simplu la intrebare „Cum pot fi prevenite situatiile in care apare ginecomastia din cauza steroizilor?” este prin evitarea administrarii acestor substante. Cum in anumite cazuri acest lucru nu este posibil, ca de exemplu in cazul culturistilor si sportivilor de performanta, o solutie foarte eficienta poate fi apelarea la ajutorul unui medic.
Acesta poate prescrie o reteta, pe baza unui consult medical si a starii generale de sanatate a pacientului, in care sa se mentioneze modul corect de administrare al steroizilor anabolizanti, astfel incat sa nu afecteze in niciun fel sanatatea. De asemenea, acestia pot fi inlocuiti cu alte medicamente sau substante care au un efect similar, dar care nu produc acelasi efecte adverse.
In cazul celor pasionati de sport, care folosesc steroizi, o solutie este prin eliminarea treptata a acestora din alimentatie. Odata cu eliminarea substantei din organism si sanii pot reveni la forma lor initiala.

In concluzie, sportivii sunt unii dintre cei mai afectati de ginecomastia cauzata de steroizi, dar care isi pot recapata aspectul initial al corpului dupa renuntarea sau inlocuirea acestora.